Zondagochtend, Niek en ik zitten heerlijk in het zonnetje aan ons zondagochtend ontbijt. Hierna leest Niek vaak nog even voor. Het boek, “dit verdronken land” is uit. Het boek ging over de verkaveling van Hensbroek eind jaren ‘50 en we vonden het erg aangrijpend en erg mooi geschreven. Het volgende boek dient zich aan, we hadden het over seksualiteit, niet ons dagelijks gesprek maar wel heel belangrijk.
In 2014 heb ik een 2 weekse cursus op Tamera in Portugal gevolgd, zij propageren daar de “vrije liefde”. (Niet vrije seks, dat is toch weer wat anders).
‘Eros unredeemed’, heet het boek.
Leuk voor het thema voor a.s. vrijdag (filosofische tafel), dacht ik zo.
Of uhmmm… seks, neehhhhh véél te ingewikkeld en daar is heeeeeeel veel veiligheid voor nodig. Weet je wat, genietend van een heerlijk koppie, filosoferend over het leven,
“laten we de zomer vieren”, na de onweersbuien van afgelopen vrijdag is het zo fris groen, de vogeltjes fluiten zo prachtig, de hond die gister trots met een pasgevangen rat door de keuken loopt, de jonge moederpoes die een dikke muis bij haar jongen brengt, kalfjes die opeens langs het keukenraam lopen de weg op, oeps poortje vergeten dicht te doen.
Iedere dag bessen, kersen en frambozen oogsten en snoepen. Tegenstellingen creeeren diepgang, schoonheid kan bestaan bij het weten wat lelijk is.
We doen geen thema deze keer en op het pleintje tussen de rozen en het onkruid
maken we een lekker vuurtje, een lange broek mee tegen de muggen, een warme jas of trui mee voor als het kouder wordt en we maken er een heel gezellige avond van.
Misschien willen jullie ook zelf iets lekkers meenemen, ook als je een wijntje of biertje wil drinken, wij zorgen als altijd voor koffie/thee en het vuurtje.
Ik hoop tot vrijdag 26 juni.
Groetjes Simoon
Gister hadden we Michiel Klinkhamer nog effe an de telefoon en hebben hem gevraagd of hij het ziet zitten nog een keer hier te komen. En hij stemde toe! Uiteraard zal hij zijn wichelroede meebrengen, dat doet hij al-tijd. Maar wellicht is het minstens zo interessant hem gewoon te horen over wat dan ook. (In ieder geval vinden wij dat wél).
Hij wil zaterdagmiddag de 25e juli hier gaan komen. Wil je erbij zijn, laat dat even weten zodat wij kunnen besluiten of het door kan gaan. Als er tekort interesse is doen we dat natuurlijk niet. De bijdrage hiervoor is 50 euro p.p.
Zondagavond 5 juli lees ik weer voor over leven na de dood om 20 uur.
Mogelijk is er nog interesse voor vlees? De vastgestelde houdbaarheidsdatum nadert, 20-07 daarom doen we een kleine korting; 10 %. (Die datum moet gesteld worden, maar ik zeg/wéét dat het in de vriezer nog wel een jaar goed blijven zal).
Zondagmiddag 12 juli kijken we weer de omstreden serie over dat wat o.a. aanleiding is geweest tot WO ll. Dat begint om 13.30 uur.
Gister hadden we weer een mee-doedag. Er waren drie mensen met wie we veel bessen hebben geplukt en veel gepraat. Het was een erg gezellige, geslaagde dag, vonden we allemaal. Dank nog voor jullie inzet en ideeën, Alco, Ellen en Ruben!
Zaterdag 18 juli hopen we weer op mee-doeners. Weer zullen we dan starten om half tien met thee/koffie.
Tot zover,
Niek